Rabu, 8 Januari 2014

BoBoiBoy Kembali!

Foto & teks oleh Ipen

Setelah pembongkaran oleh beberapa pemancing berkenaan wujudnya spot pancingan santai yang berkebetulan lokasinya sebegitu hampir dengan tempat permastautinan saya.. errkkkk..

Okeh.. ada satu port mancing.. dekat saja dengan rumah.. pernah masuk sekali duuuuullluuuuuuu dengan sahabat saya brader Azizi Gogoyeah tapi xterai pun.. sebelum2 ni ada juga terdengar orang kampung bercerita yang dekat port tu ada selunsung.. tapi xda bukti bergambar.. lepas tu ternampak pula gambar dari sahabat caster dalam fesbuk dengan hasil ikan jalak di port tu.. namun gagal membangkitkan nafsu untuk mencuba.. xberapa minat dah casting jalak.. TETAPI.. bila sedara Ejump GPS mengaplod gambar beliau dengan selunsung di port tersebut hati ini terus terpanggil untuk mencuba..

Satu gerakan ringkas pun di atur untuk mencuba casting di port tu.. memandangkan rumah dekat saja.. aku menjadi orang pertama yang sampai.. masalahnya aku xtau pun mana lokasi tepat.. jadinya cuba saja la di kawasan yang berair.. kalu casting atas darat nanti xdapat apa la pula..

lesen bulan seumur hidup..

Cuba punya cuba.. dari spoon ke pencil.. dari pencil ke minnow.. dari minnow ke SP.. lepas tu balik ke spoon dan seterusnya.. namun sia2 bila xda hasil.. tengah mengarau spoon secara malas dalam kepala ingat mau balik saja.. tetiba spoon diragut lembut.. ikan melompat2 dan berjaya didaratkan.. AKHIRNYA!!! lesen bulan aku.. hahahahaha..

Lepas tu cuba2 la lagi.. xda hasil ingat mau balik.. abam Jalakman@boi idola yang sinonim call inform yang dia dan Ejump sudah hampir sampai.. tunggu la lagi.. bila mereka datang mereka pun sampai.. sesampai saja terus bertanya mana lokasi pendaratan selunsung tu.. rupanya bukan di tempat aku casting dari awal pagi tadi.. setiba dilokasi sebenar kejadian.. Ejump selepas beberapa cast terus saja berjaya mendaratkan ikan yang disasarkan.. xbesar tapi terbukti dah depan mata.. aku yang sudah xtahan meminta izin untuk pulang meninggalkan abam Jalakman dan Ejump terus berusaha..

kecil tapi tetap ikan.. foto ehsan Ejump GPS..

Beberapa minggu lepas tu aku ajak kawan sekampung pula turun ke port yang sama.. seawal jam 7 pagi sudah menghayun pancing.. pelik keadaan sunyi sepi.. terdapat tinggalan tiang khemah di lokasi kejadian.. mungkin ada orang membottom ni.. ikan sasaran tidak memunculkan diri..

lain di cari.. tertipu dengan X-Rap GG 6cm..

Memandangkan masih awal.. ditambah dengan ketiadaan ikan sasaran di port pertama.. kami memutuskan untuk mencuba casting di muara pula.. sapa tau di muara menjanjikan hasil yang lebih baik..

biasa cuba betul2 di muara sana..

kali ni cuba di dalam sikit pula..


Rupa2nya keputusan tetap sama saja.. tiada hasil yang buleh dibanggakan.. mencuba sudah cuma rezeki belum tiba.. xpa.. tahun depan buleh cuba lagi.. (kejadian ni berlaku bulan Dec 2012) tapi hari ini sudah 8 Januari.. pegang pancing pun belum lagi.. stendet kehidupan awal tahun.. sentiasa sibuk sentiasa bizi..

Jadi apa kena mengena tajuk entri kali ini?? xda apa sebenarnya.. cuma minat dekat BoBoiBoy.. dah ada musim baru bermula 5 Januari 2014 setiap Ahad jam 7 malam sebanyak 18 episod.. kekekekekekeke..

Sekian..

1 ulasan:

PAK JUNAIDI berkata...


SAYA SANGAT BERSYUKUR ATAS REJEKI YANG DIBERIKAN KEPADA SAYA DAN INI TIDAK PERNAH TERBAYANKAN OLEH SAYA KALAU SAYA BISA SEPERTI INI,INI SEMUA BERKAT BANTUAN MBAH RAWA GUMPALA YANG TELAH MEMBANTU SAYA MELALUI NOMOR TOGEL DAN DANA GHAIB,KINI SAYA SUDAH BISA MELUNASI SEMUA HUTANG-HUTANG SAYA BAHKAN SAYA JUGA SUDAH BISA MEMBANGUN HOTEL BERBINTANG DI DAERAH SOLO DAN INI SEMUA ATAS BANTUAN MBAH RAWA GUMPALA,SAYA TIDAK AKAN PERNAH MELUPAKA JASA BELIAU DAN BAGI ANDA YANG INGIN DIBANTU OLEH RAWA GUMPALA MASALAH NOMOR ATAU DANA GHAIB SILAHKAN HUBUNGI SAJA BELIAU DI 085 316 106 111 SEKALI LAGI TERIMAKASIH YAA MBAH DAN PERLU ANDA KETAHUI KALAU MBAH RAWA GUMPALA HANYA MEMBANTU ORANG YANG BENAR-BANAR SERIUS,SAYA ATAS NAMA PAK JUNAIDI DARI SOLO DAN INI BENAR-BENAR KISAH NYATA DARI SAYA.BAGI YANG PUNYA RUM TERIMAKASIH ATAS TUMPANGANNYA.. BUKA DANA GHAIB MBAH RAWA GUNPALA