Selasa, 8 Disember 2009

Bila Aku Tiada

Gambar dan Teks oleh ziggerx

Fuuhhhh... Lama dah rasanya aku tak tampil dengan Album Laporan baru... Bukan aku tak mancing tp aku k.u.m.p.a.u uhuk.. uhuk... Oleh kerna aku aktif memancing maka aku tak nak ler nak bahagikan cerita2 mancing aku tp untuk menyenangkan kerja aku, aku rangkumkan segala aktiviti mancing aku menjadi satu hehehe... So korang layan jer gambo2 hasil. Kalu ada masalah sila kemukakan kemudian... Jangan malu2 nak memuji aku kehkehkeh...

Lokasi pertama adalah Jeti penambang Kpg Tanjung... Datang2 jer terus kene perleceh dek orang situ yang menyatakan ikan belum bangun ler dan toman tak makan gewang, Malah ada suara sumbang yang menyatakan popper tu cuma untuk laut, untuk popping sotong kuikuikui.. Perghhh... Mau tak panas telinga dengar hehehe... Tp itu ajay ler coz dia yang popping hehehe. Kesian jugak tengok dia.. senyum kelat jer wahaha. Aku time nie membottom udang hehehe... nak cari lesen udang ler katakan...


Pemandangan dari jeti... Nanti ada Regatta kat kuching hehehe...


Hasil aku nie... Belukor hehehe...


Ini anak ketutu.. kecik nya.. Catch n release...


Lagi2 Belukor yang makan umpan...

Tetiba Joran udang aku disambar rakus semasa aku mengarau untuk check umpan perumpun...










Hasilnya seko kaloi yang pertama dalam hidup aku hehehe... syoknya... Pancing udang tp dapat ikan... Terima kasih kat uncle penambang yang tolong saukkan kaloi tu guna baldi kecik hehehe... Kalu tak,.. ntah ler...

Petang Itu aku dan ajay pegi Area serian.. Nasib baik hujan. Ini sekaligus membantutkan niat pancingan kami. Oleh kerana tak dapat mancing kami meronda kawasan persekitaran.. huyoooooo.. ada ladang khinzir beb wahahaha.... straight to the river wahahaha... fuhhh.. nasib tak mancing, kalu tak maunya kene samak gewang2 tu huhuhu...Maka tindakan drastik telah diambil... kembali ke batu sepuluh.. Bawa ajay survey port baru...






Antara lokasi baru kami... hehehe... Casting daun jer sini... Tu ada awek2 mandi hehehe... Menurut orang setempat, kalu menhulu sungai nie guna bot, peluang nak dapat sebarau tu lebih cerah.. Tp Mana aku nak carik bot huhuhu...



Diorang nie mancing udang...



Ini merupakan antara lokasi terbaru... dulu tempat nie penuh semak hehehe... nengok tempat jer korang dah tau apa aku nak pancing hehehe... Yuppp... Haruan hehehe...


Yang nie aku guna Micro lures jenama strike pro kaler putih...


Yang nie guna spinnerbait... Ajay yang guna stickbait Sp jugak dapat seko tp jauh dari aku. So gambo takde ler hehehe...


Kami mengamalkan Catch N' Release... Anda bila lagi... kuikuikui...

Selang berapa minggu,...kami terjah pulak area semera, simunjan.. dengar kabar ada siakap kolam situ. tp bila sampai ke lokasi kami menerima berita kurang baik iaitu ikan siakap semua mati bila hujan lebat memenuhi kolam... Last2 kami layan Bulan di parit kecil...Aku yang menggunakan casting hanya mampu merasa lures dilanggar ikan. Sementara ajay yang menggunakan Fly berjaya mendapat lesen bulan dengan fly... Good job pai.. hehehe...



Bulan Lesen Ajay...

Ini kes kami masuk pertandingan mancing... Bukan nak bertanding tapi nak bawak ikan tangkapan balik rumah wahahaha... Ghupenya taktik membottom air tawar kami masih mentah yang menyaksikan selama 4 jam mancing cuma sekor lampam dan anak parrot fish yang dapek... Overall... K.u.m.p.a.u + Rekreasi hehehe...


Nie kali ke berapa aku lontar umpan... Hampeh miahmiahmiah..


Alex selunsung aka sifu Casting aku.. Bila ajak Membottom... Ngantuk wakakaka... k.u.m.p.a.u jugak hehehe



Ajay dengan Lampam....


Tensen... wahahaha...


Amik jer gambo kelontet, untuk hilang tensen... kuikuikui...


Dah jadi Rekreasi keluarga plak huhuhu...

Selang Beberapa hari... Kami berjumpa sifu muara aka Abang Buang. Dia penah muncul bersama anaknya dalam episod yang lepas kuikuikui... Bila di sms dia menyatakan tengah mancing Bulan dan seterusnya mengajak kami turut serta... Erm..aku tak bawak set... hentam saja ler...


Ajay dengan set Bottom.. Mau koyak rahang Bulan kalu dia strike hehehe...


Abang Buang aka Sifu Muara aku...





Sesi bergambo dengan ikan orang... Semua Bulan ini dapat dengan teknik drift udang hidup... Aku + Ajay = k.u.m.p.a.u kehkehkeh

Nak cakap ini lubuk terbaru kami, tak ler tp agak memeranjatkan jugak coz dulu sini terdapat siakap, Bulan, Duri tp sekarang diamik alih Haruan, Tilapia, Belukor dan Bulan... Namun begitu syok jugak layan ikan2 nih...



Hasil Ajay dengan SP jenis shad... berkesan jugak... Sangkut jugak hehehe...



Pencil Ecogear...



Hasil Ajay dimasa kecederaan... Sp jugak.




Hasil ditempat yang sama... Tali Powerpro Phantom Red ini ditaja oleh ipen squid... Penjaring tersohor dari Sabah kuikuikui... Thx Bro...

Sekian saja... Banyak lagi akan mendatang. Majulah Sukan Memancing Untuk Negara...

1 ulasan:

CatCityDweller berkata...

bos boleh share kt mane port haruan tu? jom swap port hehe