Rabu, 27 Januari 2010

Transformasi Logo PAT...

Semenjak PAT ditubuhkan, sudah beberapa logo PAT yang dihasilkan oleh sahabat baik PAT sedara Gemang. Hasil krativiti beliau memang diakui cantik dan halus. Dalam entri kali ni kami ingin berkongsi beberapa logo PAT dari dulu hingga sekarang. Logo-logo ini kebanyakkannya digunakan oleh warga PAT sebagai signature atau avatar di dalam forum-forum memancing tempatan.


Warga PAT diPuakakan...

Pada mulanya, wajah-wajah warga PAT diPuakakan oleh sedara Gemang. Pada masa itu, warga PAT kebanyakkannya menggunakan kod nama sebagai contoh - antuT untuk terubuk & antuN untuk nakdesa.

Logo Pertama PAT...

Aku sendiri tidak pasti sebenarnya, adakah logo ini adalah logo pertama PAT? Tapi sepanjang yang aku ingat, ini lah logo pertama PAT.


Logo ke-2 PAT 1st edition...

Ini pula logo ke-2 PAT bagi edisi pertama. Logo ini asalnya untuk diletakkan pada topi PAT.


Logo PAT...

Ini lah logo PAT yang paling meluas penggunaannya. Konsep sama dengan logo ke-2 tapi lebih kelihatan seperti lencana. Digunakan dengan meluas oleh warga PAT sebagai penghias signature, avatar dan juga digunakan sebagai logo untuk barangan PAT seperti topi, baju-T dan PATches.


Logo PAT edisi 2010...

Di atas adalah logo terbaru PAT bagi tahun 2010. Bertemakan Fishing Team Spirit. Dengan konsep Puaka masih dikekalkan.

Selain dari logo, sedara Gemang juga menghasilkan:





Memang diakui, bukan oleh aku seorang saja, tapi rasanya oleh semua warga PAT, hasil kreativiti sedara Gemang memang cantik. Jika diberi peluang, aku sendiri ingin berguru dengan beliau. Hehehehehe...

Aku mewakili warga Puaka Anglerz Tribe mengucapkan Terima Kasih kepada sedara Gemang...

1 ulasan:

Shahril @ eddy_duyung berkata...

Salam seperantauan ...memang le takde keje lain mike nie...pg sane kwn tgk cite mancing,pg sini kwn tgk cite mancing....best sgt ke mancing tu???waaaaaaa....kwn kene pose lame lagi...sbb bini kwn baru bersalin ank yg ke-3...taun nie cuti dah ranap 28 hari...seronok le mike dpt ke sana siini mancen jee...tak pe..tggu le anak kwn beso sikit..baru tau ha..